Wednesday, February 28, 2007

De ce Executive Search ?

salut din nou in prag de Martisor :-)

desi probabil stim cu totii raspunsul la aceasta intrebare aparent banala, am descoperit zilele trecute prin ERE Network (www.ere.net), unde exista niste forumuri interesante ale recruiterilor worldwide, un articol al lui Paul Villella de la HireStrategy (www.hirestrategy.com) despre motivele pentru care un client poate sa aleaga o companie de recrutare (citesc eu implicit si una de executive search). Articolul este disponibil la adresa http://www.hirestrategy.com/articles/feature_content.asp?ID=56 si mi-as dori sa aflu si opinia voastra daca aceste argumente sunt pertinente si care este factorul cu greutatea cea mai mare care poate sa decida in favoarea alegerii serviciilor noastre. Ma refer aici evident la factori aplicabili pietei noastre.

Razvan

3 comments:

Rudolf said...

Prima mea reactie la aceasta provocare este sa refuz un comentariu. E ca si cum as pune in discutie daca e mai bine, mai eficient sau mai nu-stiu-cum sa recrutezi un executiv cu ajutorul unui consultant sau sa o faci in sistem do-it-yourself. Consider, pur si simplu, ca o astfel de discutie ar fi jignitoare pentru meseria noastra.
Este ca si cum te-ai intreba daca sa faci o operatie chirurgicala sub bisturiul unui medic sau sa "te descurci singur".

Orice alte variante ar pune in discutie toate eforturile noastre, tot timpul si banii investiti, ultimii ani din viata noastra profesionala si ne-ar pune capacitatile profesionale pe acelasi nivel cu cele ale clientilor nostrii. Hilar.

Rudolf said...

Revin si zic: sunt sigur ca multi dintre clientii nostrii s-ar putea descurca si fara noi. S-ar putea descurca si, fara indoiala, se descurca sa-si recruteze oamenii si fara ajutorul nostru, pentru indiferent ce pozitii au in vedere.

Raspunsul meu simplu la intrebarea despre motivele pentru care un client poate sa aleaga o companie de recrutare: pentru ca e mult mai bine.

Pentru ca noi am petrecut cativa ani invatand despre astea, pentru ca eu am recrutat cam de 100 de ori mai multi directori decat el, pentru ca eu pot fi obiectiv...ma opresc sa nu creada cineva ca simtim nevoia sa ne justificam utilitatea pe pamant.

Razvan - Petre Ilie said...

Buna Rudolf,

Nu este nevoie de justificare deloc, si-ti inteleg sper bine reactia din primul comentariu ... este, de ce nu, fireasca ! Insa, asa cum este pusa problema si in articolul lui P. Villella de la HireStrategy, sunt criterii pertinente si altele subiective pentru care clientii sau candidatii aleg un recruiter si nu altul, tipuri de argumente si factori obiectivi pentru care intr-o anumita industrie se alege un anumit tip de serviciu de recrutare sau nu. Asa cum spuneam si cand am lansat blogul acesta, sper ca discutiile dintre noi sa fie constructive si suficient de deschise pentru a reusi sa invatam unii de la ceilalti ce ne poate face meseria mai eficienta si reactia fata de piata mai buna.

Multumesc mult pentru comentarii, astept si de la ceilalti :-)

Razvan
04 martie 2007