Tuesday, May 6, 2008

To blog or not to blog - Chief Blogging Officer

iata ca dupa o pauza indelungata, revin cu un subiect incitant si de-a dreptul extrem de interesant in egala masura - corporate blogging ! acum ceva vreme am vorbit la un eveniment de resurse umane in afaceri despre blogul profesional versus cel personal, precum si despre blogul corporatist, unde companiile isi testeaza si ajusteaza perceptia si identitatea de brand in piata cu clientii, angajatii si eventualii parteneri de business ... iar cu inca ceva timp in urma HR Romania si-a publicat studiul despre stadiul actual la noi al blogului profesional si gradul de incredere al profesionistilor fata de blog sau acesta ca instrument de recrutare ...

ca o frumoasa completare, la inceput de mai, Workforce Management lanseaza pe acelasi subiect un articol excelent despre corporate blogging ... mai exact cum o persoana cu recunoastere publica si un adevarat "catalizator" de oameni si opinion-leader trebuie sa joace acest rol de "chief blogger" pentru o companie ce crede in si foloseste activ blogul corporatist sau profesional .. dati click pe titlul topic-ului si puteti accesa direct link-ul catre articolul original, lectura placuta !

4 comments:

Ioana (Abe) said...

Este intr-adevar un "fenomen" la moda . Sunt totusi putine bloguri "corporate" in Romania. Cred ca totusi companiile sunt un pic reticente. In plus ar trebui sa aiba o persoana care sa il intretina.
Pe de alta parte am o cuiozitate: in ce masura utilizati voi (oamenii din HR - ce ciudat mi se pare sa nu mai fac parte :) ) blogul ca sursa de informare despre un candidat? Mie mi se pare un instrument bun. Dar sunt curioasa daca si voi (sau tu, Razvan)il consierati la fel.

Razvan - Petre Ilie said...

Ioana, de acord ca in Romania blogul corporatist nu are inca priza mare (eu stiu doar de ), dar cum spuneai si tu, au nevoie de o persoana cu priza la public si care sa intretina blogul cu subiecte incitante.

Cat despre folosirea blogului unei persoane ca sursa suplimentara de informatii, sunt de acord cu acest lucru, mai ales atunci cand un astfel de blog poate indica trasaturi sau preocupari necunoscute ale unui candidat, ce nu apar evident intr-un CV si pot astfel completa imaginea persoanei cu care doresti sa discuti. Altfel, nu cred in ipoteza lansata in presa de curand ca recrutorii au inceput sa faca recrutari pe bloguri, nu cred ca este o sursa eficienta si realista de candidati ... maxim poate reprezenta o metoda facila si rapida de identificare si abordare a oamenilor respectivi, gasind blogul candidatului atunci cand nu dispui de alte date de contact ale acestuia ... !

Sunt curios daca exista si alte pareri ...

Anonymous said...

Personal, cred ca subiectele au o priza mult mai mare la eventualii cititori decat insusi autorul articolelor. Numarul bloggerilor inca este in continua crestere pe la noi, daramite acelor bloggeri care au si ceva coerent si incitant de spus (prin aceasta nu sugerez in nici un fel ca nu exista publicatii interesante in momentul de fata). In final, vroiam doar sa spun ca eu nu citesc articolele din cauza persoanei care le compune, ci subiectul si modul de prezentare sunt acei factori ce ma atrag.

Razvan - Petre Ilie said...

Rob, nu pot decat sa fiu de acord cu tine, subiectul ramane punctul de interes in general pentru orice publicatie (nu doar in privinta blogurilor), eu ma gandeam totusi ca in cazul unor bloguri de companii, cel/cei ce intretin blogul ar fi de dorit sa fie persoane menite pentru asa ceva, ceea ce in general se vede si din modul in care scriu, subiectele pe care le propun la dezbatare sau pana la urma intreaga structura a blogului ... ceea ce face ca uneori blogurile corporatiste sa devina "brand-uri" de sine statatoare si oarecum diferentiate de compania-mama !