Friday, March 30, 2007

War for talent = War against bad JD's

ma trezesc intr-o dimineata ce trebuia sa fie mai calduroasa, gandindu-ma "profund" la noi modalitati pentru a gasi candidati intr-un proiect, imi aduc cu groaza aminte ca incepe sa se simta o penurie tot mai mare de profesionisti buni in tot mai multe industrii si ... evident imi amintesc de un webinar cu Lou Adler prin 2005 (Recruiting Boot Camp - Hiring 2.0) cand el vorbea despre war talent / talent shortage pe piata nord-americana si pana la un punct si cea globala. in drum spre birou ma enervez tot mai mult, caut argumente pro si contra, incerc sa gasesc explicatii si ajungand la birou dupa mai mult de o ora petrecuta in traficul bucurestean, trag pana la urma concluzia ca totul pleaca de la prezentarea jobului. daca in aceasta prezentare spunem doar esenta oportunitatii si stim ca abordam deja profesionistii cei mai buni (care oricum inteleg conotatiile tehnice / de specialitate ale jobului mult mai bine decat o putem face noi), atunci de ce sa ne chinuim cu descrieri de pozitii in care punem adesea multe lucruri inutile. pana la urma, atunci cand abordezi un potential candidat, ii oferi doar cateva argumente solide de atractie catre proiectul tau, restul informatiilor vin ca sprijin nu pentru selectarea celor mai buni candidati ci ca argumente de convingere pentru acceptarea pozitiei propuse.

montat fiind ca asa trebuie sa stea lucrurile, deschid calculatorul si intru direct pe site-ul lui Lou (www.adlerconcepts.com) si spre bucuria mea gasesc ca si atunci in 2005 raspunsul dorit ... un articol ce demonteaza Job Description-ul ca unealta anti-talent, prin care se comit cele mai multe greseli de recrutare si care incurajeaza eliminarea profesionistilor cu cel mai mare grad de performanta (de care avem normal nevoie pe proiectele de executive search ...). ca sa impartasesc si cu voi articolul lui Lou, il gasiti la link-ul http://www.adlerconcepts.com/resources/column/taking_the_assignment/why_you_must_eliminate_job_des.php

C'est la guerre !

6 comments:

Anonymous said...

JD este si va fi un instrument eficient in a-ti organiza cautarile si a putea stii si transmite mai departe informatii despre job. Depinde insa de JD... Iar din cate vad se vorbeste in articolul in cauza despre "Top People" si JD ceea ce este cu totul alta mancare de peste.

Razvan - Petre Ilie said...

Perfect de acord ca ramane un instrument valoros, atata vreme cat culegi in el informatii pertinente despre anvergura pozitiei, date despre companie si rolul efectiv pe care-l joaca viitorul angajat in aceasta. Ceea ce spun eu este ca nu ne obliga nimeni sa-l folosim catre candidati asa cum il primim adesea de la client si ca formatul traditional nu este neaparat cel prin care atragem top talent (a nu se citi doar profesionisti de middle si top management, ci si pozitii specializate sau oameni de varf in general). Prin urmare, nu cred ca am gresit spunand ca formatul JD-ului influenteaza clar modul in care atragem candidatii de top si articolul lui Lou Adler cred ca tot la asta se refera ...

In plus, daca nu te deranjeaza, pentru ca este un blog deschis si informal, poti folosi si identitatea reala pe viitor.

Anonymous said...

Pe aceea o utilizez numai in combinatie cu cuvinte grele! Nu era cazul asadar. :))

Anonymous said...

Draga Razvan,

Iti multumesc frumos pentru link.

Am descoperit multe articole interesante, pe langa cel recomandat de tine. Chiar imi dau seama ca esti unul dintre putinii "colegi" care nu ezita sa impartaseasca cu noi ceilalti o bucatica de know-how, fie ca este vorba de un eveniment, fie ca este vorba de un sir de articole de specialitate.

Multumiri!

P.S. Promit sa revin in curand si cu alte pareri. Azi am folosit umbrela anonimatului, strict din lipsa de timp. Pe curand!

Razvan - Petre Ilie said...

Buna "anonymous" (sper sa-ti aflu si adevarata identitate pana la urma :-)

multumesc pentru gandurile bune si sper sa fie de folos astfel de impartasiri tuturor ... doar nu putem usor pretinde ca stim destul nici daca facem meseria asta de cand ne stim :-) zic si eu, nu dati !

o zi minunata, Razvan

Ioana (Abe) said...

Buna Razvan!

Inca o data felicitari pentru blog...il citesc de cate ori am timp si chiar descopar lucruri interesante...chiar daca deocamdata ma abtin de la comentarii :-)
Si mie mi s-a parut foarte interesant articolul si linkul trimis. Iti multumesc. Desi incerc sa citesc si eu cat mai multe articole din "afara" si sa impartasesc know-how-ul "vestic" de multe ori le trec cu vederea destul de superficial...deh timpul! Insa site-ul adlerconcepts.com mi-a captat atentia si mi-am facut un obicei in a-l vizita cel putin odata pe saptamana...si l-am forwardat si colegilor mei. Nu neg ca eu cel putin sunt convinsa ca mai am multe de invatat in domeniu :-) Si ma bucur ca am de unde!
Asadar la mai mare!
(voi incerca sa vin si eu cu sugestii)